DOŚWIADCZENIE PROJEKTOWE
Projektanci firmy WIGATOR mają ponad 10-letnie doświadczenie w projektowaniu linii i stacji kolejowych zdobyte w pracy w biurach projektowych jak i u generalnego wykonawcy.
Znamy problemy, jakie mają miejsce przy realizacji inwestycji w formie:
- BUDUJ
- PROJEKTUJ I BUDUJ
Pracując w biurze generalnego wykonawcy zajmowaliśmy się zarówno opracowywaniem projektów układów torowych jak i koordynacją wielobranżowego procesu projektowego, w tym przygotowywaniem harmonogramów prac projektowych i pozyskiwaniem uzgodnień i decyzji administracyjnych (decyzja środowiskowa, lokalizacyjna, pozwolenie na budowę, zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych, uzgodnienia z Kolejowym Zespołem Uzgodnień Dokumentacji Projektowych, PKP Utrzymanie, TK Telekom, PKP Energetyka i inne).
Wykonywaliśmy koncepcje układów torowych, wzmocnień podtorza, analizy niwelety torów, odwodnienia na etapie oferowania w celu dokładnego określenia kosztów oraz ich optymalizacji. Opracowywaliśmy modele terenu 3D na podstawie danych pomiarowych LIDAR.
Realizowane przez nas dokumentacje wykonawcze dróg kolejowych obejmują:
- Projekt regulacji osi toru,
- Projekt odwodnienia podtorza, robót ziemnych,
- Projekt wzmocnienia podtorza (warstwy ochronne torowiska),
- Projekty przejazdów kolejowo – drogowych.
Mamy również praktykę w realizacji:
- Projektów bocznic kolejowych,
- Projektów torów do przeładunków: kruszyw, substancji chemicznych oraz paliw na terenie wojskowych składów MPS,
- Analiz technologiczno – ruchowych i optymalizacji układów torowych.
Projektanci firmy Wigator brali udział w realizacji następujących projektów:
I. Linie i stacje kolejowe
- Rozbudowa linii kolejowej nr 008 odc. W-wa Zach. – W-wa Okęcie,
- Modernizacja linii kolejowej nr 25 i 71 na odc. Skarżysko Kamienna – Ocice – Rzeszów,
- Projektowanie układu torowego i odwodnienia szlaku Warszawa Włochy – Pruszków oraz stacji Pruszków w ramach Modernizacji linii kolejowej nr 1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Skierniewice
- Rozbudowa Stacji Techniczno – Postojowej Metro Kabaty w Warszawie
- Przebudowa stacji Czarnowąsy w km 10,260-13,130 oraz szlaku Czarnowąsy- Borki Opolskie w km 13,130-15,450 w ramach zadani pn.
- Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30 i C-E30 odc. Legnica –Wrocław – Opole
- Zabezpieczenie osuwiska na szlaku Wrocław Leśnica – Mrozów w km 18,500-20,400
- Przebudowa stacji Żelisławice oraz rewitalizacja linii kolejowej nr 572 i linii nr 61 na odcinku Włoszczowa Północ – Koniecpol w zakresie drogi kolejowej
- Modernizacja linii kolejowej nr 306 na odcinku Krapkowice – Prudnik
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na odcinku Skarżysko Kamienna – Zalesie Gorzyckie linii kolejowej nr 25 w ramach zadania pn.: Modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ocice
- Modernizacji toru nr 1, linii kolejowej nr 8 na odc. Suchedniów – Łączna
- Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822 – Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi odc.: Jerzmanice Lubuskie – Rzepin RzB11 linia nr 821 oraz Rzepin RzB – Drzeńsko linia nr 822
- „Opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej modernizację nawierzchni w km 45,759-46,631 oraz obiektów inżynieryjnych w km 68,311 i 68,582 w ramach zadania Modernizacja linii kolejowej nr 401 Szczecin – Świnoujście – (kontynuacja modernizacji linii)”
- Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na nastawniach DTC i DTA oraz odtworzenie posterunku odgałęźnego Okradzionów z przebudową układu torowego i sieci trakcyjnej w stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Prace na południowo – wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami na liniach kolejowych nr 154, 171, 661”
- Przebudowa mostów w km: 113,816 , 114,278 i 132,500 linii kolejowej nr 275 Wrocław – Gubinek
- Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Grybów – Kamionka Wielka w ramach zadania pn. “Prace na linii kolejowej nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna”
- Studium wykonalności modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego,
- Studium wykonalności modernizacji odcinków linii kolejowych nr 106 Rzeszów – Jasło
- Studium Wykonalności Linii Kolejowej 582 Czarnca – Włoszczowa Północ
- Studium Wykonalności Katowickiego Węzła Kolejowego
- Studium Wykonalności Linii Kolejowej 93 Trzebinia – Oświęcim
II. Bocznice kolejowe (zakłady przemysłowe, wojskowe składy MPS):
- Modernizacja i rozbudowa składu MPS w Porażynie
- Koncepcja przeniesienie istniejącego Zakładu Górażdże w Głębinowie przy stacji w Goświnowicach
- Koncepcja rozbudowy pojemności magazynowej w terminalu paliw w Szczecinie
- Koncepcja rozbudowy bocznicy kolejowej z przebudową frontu przeładunkowego w terminalu paliw w Żurawicy
- Koncepcja rozbudowy bocznicy kolejowej PKN Orlen w Olszanicy
- Rozbudowa układu torowego w Zakładzie Przetwórstwa Etanolu w Goświnowicach
Współpracowaliśmy lub realizowaliśmy projekty dla:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.,
Centralne Biuro Projektowo – Badawcze Budownictwa Kolejowego KOLPROJEKT Sp. z o.o.,
Sudop A.S.,
Skanska S.A.,
PROCHEM S.A.,
Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego,
Orlen Projekt S.A.,
Anwil S.A.,
BIOAGRA S.A.,
Górażdże Kruszywa Sp. z o.o.,
PKN ORLEN S.A.,
METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.,
UNITOR s.c.,
Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych Sp. z o.o.,
PNI Sp. z o.o.